Labuan Sea and beach Challenge

Labuan Sea and beach Challenge

Wednesday, July 28, 2010

Labuan Inter University beach and Sea challenge




Peluang kedua untuk mencipta nama dalam sukan lasak Peringkat pengajian tinggi seluruh Malaysia. Setelah gagal dalam Malakoff Duathlon uni series dengan kecederaan dan kesilapan tekinkal, kali ini saya tampak lebih bersedia untuk cabaran kali ini dengan rakan baru dan training yang enjoy..hehe..Sepanjang persediaan untuk tournament ni, banyak juga la saya ponteng class..biasa lah..daketagih dengan sukan ni..ponteng2 pun study kena jaga juga.. nanti kena marah pula kalau study jatuh..sepanjang 3 bulan training 2, memang banyak la saya tak turun class..apa tidaknya..training pagi pastu pegi class.Then petang sambung training lagi sampai lah dalam jam 7 baru selesai. so bila balik pun dah penat study pun tak dapat..huhu..begitula kehidupan saya sepanjang 3 bulan preparation 2..Macam takda life ja kan? sape cakap..best apa..hehe

So berangkat lake Labuan awal untuk training menyesuaiknan diri di sana..happy sangat bila dapat jumpa kawan time Malakoff dulu..terkejut juga bila kat sana, ramai juga yang ikut race "ironman" 2 nanti..sorry lupa nak bagitau yang saya akan join ironman race time tournament 2 nanti..so maksudnya..belia kita ni masih ada lagi yang minat bersukan and suka sukan yang mencabar ni..best!! Ramai juga nama besar atlit uni yang join sukan 2..

Menjelang hari ke-3, start la event ironman ni..acara ni mula dengan kayakdulu sejauh 10km, pastu cycling 20km and last running 7km. Jauh juga la jarak 2..tapi dah buat time training..so rasanya ok la semua..hehe time kayak 2 fuh laju gila orang depan 2..rupanya atlit malaysia patut lalaju semacam ja nak kejar. kalau kayak ni saya kurang sikit..banyak la orang di depan saya time kayak ni..so bila da habis kayak saya coba lanak catch upbalik..sebab saya lebih kuat dalam cycling..so dapat la reduce dari no-15 time di laut untuk kayak..so time cycling 2 dapat la juga kejar dalam 13 orang..so kira ok la..happy juga la time 2..

so bila time lari 2 confident la boleh pulang dengan sumthing kali ni..so follow ja laorang kat depan 2..tibalast 2 km 2 hamstring rasa macam sumthing ja..larian pun semakin perlahan..yg sedihnya, orang yang saya kejar tadi dah kejar say balik..aduii sakitnya hati..tapi pa boleh buat kena teruskan juga..so at the end tamat dlam no-8..ok la juga..tapi sedih..sekali lagi terlepas perluang..huhu..tunggu la lagi next race..


No comments:

Post a Comment