Labuan Sea and beach Challenge

Labuan Sea and beach Challenge

Tuesday, August 17, 2010

SARAWAK OPEN HANDBALL TOURNAMENT 2010..




























Setelah hampir 4 tahun selepas saya main last handball game saya sewaktu Universiti Malaysia Sabah open dengan team penampang, saya tidak la pernah main handball even just main-main biasa sampai la detik selection team UiTM Sarawak untuk ke kejohanan handball terbuka Sarawak..huh..memang lama gila tidak pegang bola handball..haha..tapi happy la selepas 4 tahun dapat juga saya peluang untuk main handball lagi..tapi itu pun saya kena lepas selection lagi..sewaktu selection tu performance pun tak la seberapa..rasa macam baru belajar main handball ja..lebih2 lagi budak yang turun selection ni semua muda2 dari saya..saya la yang paling tua..hehe..tak apa..usia bukan penghalang untuk kita success..I'm trying my best to do what I'm capable off supaya dapat tempat dalam team UiTM ni..

lebih 2 month juga training and on going selection..yang bestnya dapat juga saya tempat dalam team 2..hehehe..tapi tak mahu la just dapat tempat tapi tak dapat jadi regular..so kena training hard lagi supaya semua boleh dicapai..banyak yang mahu di tamabh..lebih2 lagi stamina, tektikal skill and defending semua tu penting untuk jadi pemain handball serba mantap..time tournament ada la yang dijanjikan kalau team ni dapat capai target iaitu sekurang2nya semi final..susa juga nak capai 2..lebih2 lagi open kan..lawan pun bukan calang2..kuat semua..dalam group stage kitaorang jumpa dengan Unimas and maktab perguruan batu lintang..syukur la menang la kedua2 game and layak pegi next round.

time quarter final 2 tak ingat lawan sepa tapi menang..hehe..so means kami da capai target sekurang2nya semi final..time semi tu jumpa Unimas lagi..memang sengit la games 2..fight habis..tapi at last kami menang juga and buat sejarah baru untuk batch baru and team baru ni..hehe..dengan record tanpa kalahsepanjang tournament..kami cuba untuk buat yang terbaik sewaktu final..tapi apa boleh buat..terpaksa akur dengan silver ja..kalah dengan Team Matang Jaya..kalah pun tapi rasa happy juga sebab dapat capai target..hehe..so dengar kata team ni nanti akan kena bawa ke KARISMA iaitu sukan seluruh kampus UiTM hujung tahun ni..harap2 ada peluang la untuk pergi..and i will fight for my place..wish me luck...

No comments:

Post a Comment