Labuan Sea and beach Challenge

Labuan Sea and beach Challenge

Tuesday, August 17, 2010

Borneo FC..2009-2010



















































Borneo FC..pasukan yang boleh dikatakan elit di UiTM Sarawak dan digeruni oleh ramai pasukan dalam kancah liga Pengarah Kampus UiTM Sarawak..sepanjang saya mengikuti pasukan ini..memang banyak kenangan manis dan ada juga pahit yang saya lalui..tapi secara keseluruhan saya bersyukur kerana berpeluang untuk menyertai kelab yang penuh dengan tradisi dan sejarah antaranya adalah pasukan yang tidak pernah dalam sejarah piala Pengarah kampus, pasukan ini tidak pernah gagal untuk ke final..sepanjang piala pengarah diwujudkan..borneo FC tidak pernah terlepas dari menempah tiket ke perlawanan akhir dalam 7 edisi berturut-turut..cuma nasib yang sedikit membawa kekecewaan apabila sering terlepas kejuaraan walaupun sering ke peringkat akhir..

sepanjang menyertai pasukan ini..banyak benda baru telah saya belajar yang mana bagi saya dapat membantu saya meningatkan permainan di masa akan datang..dengan bermain bersama pemain yang mempunyai pengalaman dan cara permainan individu yang berlainan..sangat gembira kerana setiap daripada pemain dalam pasukan ini mempunyai kelebihan dan potensi masing2 yang boleh dipelajari untuk memntapkan lagi permainan..dan semagat sepasukan dalam pasukan ini juga adalah sesuatu yang sangat luar biasa..terutama suasana dalam pasukan mahupun sewaktu latihan dan perlawanan..saya sangat berterima kasih kepada Borneo FC dan kalau ada jodoh..saya akan bermain lagi..

No comments:

Post a Comment