Labuan Sea and beach Challenge

Labuan Sea and beach Challenge

Friday, August 6, 2010

COMPETE WITH THE BEST..WOHOO




Last December,terpaksa kurangkan cuti semester..ingatkan nak stay lama sikit dekat rumah..maklumlah..Jarang2 dapat balik rumah..tapi apa boleh buat..ada tugas rasmi yang perlu saya pergi..family pun tak juga mahu saya balik awal..tapi nak buat macam mana kan..begitulah kehidupan seseorang yang suka bersukan..bukan lah takda perasaan sedih untuk kurangkan cuti dengan family atau sepa2 lah..tapi dah tugas dan minat..hehe..Family pun faham juga situasi saya..syukurlah..balik awal 2 bukan pergi mana2 pun..start training rupa2nya..hehehe..itulah tugas rasmi saya..macam biasalah..bila training tu dah sampai tahap yang heavy,mesti ada something yang saya kena pergi kan? yup..memang ada pun..saya balik awal tu sebab nak siapkan diri untuk kejohan sukan air jemputan Uni.Malaysia Sarawak untuk acara kayak..penat tu..lagipun saya kena beri 2 acara nanti..iaitu men's double dengan tag team partner saya Oscar and mixed double dengan pekayak sukma sarawak..saya ni bukanlah hebat mana pun dalam kayak..lebih2 lagi kena team dengan atlit sukma..mesti susah..so kena train lebih loo..

time tournament 2..memang tak expect untuk menang..but just no gain more knowledge in term of skill and experience..bukan apa..memang lah setiap kali bertanding nak menang kan? tapi pada kejohanan sukan air jemputan ni..ramai atlit kayak yang datang..contohnya juara sukan seluruh universiti malaysia pun ada join, jaguh universiti borneo pun join juga..dorang ni da memang sebati dengan kayak..hehehe..tapi yang bestnya, sambil ada peluang untuk compete dengan dorang, dapat juga saya study tektikal dorang..manatahu boleh tolong saya improved kan taktikal saya in future dalam kayak kan?hehe 2 yang best 2 walaupun tak menang..waktu tournament 2 juga..banyak lah perkara baru saya belajar..khususnya untuk acara kayak saja..sebab sebelum ni pun tak pernah masuk untuk acara yang just melibatkan acara kayak saja..kalau multi event 2 tak apa..da biasa..hehehe

sepanjang tournament memang penat sangat..sebab terlalu banyak turun saringan.hehehe repeat charge katakan..maksudnya, pekayak yang kalah dalam saringan masih berpeluang ke fianl dengan mengambil saringan repeat sekali lagi..tapi penat lah..sebab yang menang tak perlu ambil saringan repeat ni..hehehe..macam fail exam la pula..hahaha

1 comment:

  1. Hey Mac!!! I google something about Kanu Sukma and directed to ur blog. Im surprised it's you!! NICE blog ha!! Neway, Im Jenn, if u not remember in this post's photo Im the 1st standing at the front from left with cap..hehehehe..Apa kabar kau bah.. ^_^

    ReplyDelete