Labuan Sea and beach Challenge

Labuan Sea and beach Challenge

Friday, July 30, 2010

Sukan Mahasiswa Borneo ( SUKMAB )



Hello jumpa lagi dengan cerita baru..hehe..kali ni nak cerita tentang sukan mahasiswa borneo pula..time kena panggil untuk wakil UiTM Sarawak 2, happy la juga..sebab ni bole dikira first time la secara official wakil untuk negeri lain sebab before this just represent Sabah saja..yang bestnya, bukan saya ja rasa begitu, ramai juga Sabahan rupanya yang akan wakil Sarawak untuk kejohanan ini nanti..kebetulan pula games 2 hosted by Universiti Malaysia Sabah..so means bertanding di tempat sendri tapi wakil kontinjen lain..lawak kan? actually the first list untuk pegi sukan ni, saya memamng tak da..sebab tak layak disebabkan time selection 2 saya tak turun and perform..time 2 masih rest lagi dengan hamstring injuries..sedih juga la..sepa tak sedih..kawan2 semua pegi..tapi mayb kebetulan games 2 kena tunda oleh penganjur atas sebab2 tertentu..that why la dapat panggilan ni..heheh

time pemberitahuan nama yang confirm pergi 2 keluar, saya da beli tiket balik Sabah awal, sebab before this nama saya memang takda..so tak dapat la join centralize training dengan teammate yang lain..tapi tak apa..itu tak bermakna tak boleh teruskan training kan? so di Sabah training la seorang2..memang boring gila..sebab seolah2 kita training tanpa arah ja ni..biasalah kan bila training seroang ni..susah sikit kita nak betulkan apayang kurang dalam training kita yang kita perlu improve..
lebih2 lagi time sukan borneo 2 nanti saya kena bagi event " long jump " which is one of my favorite event..bercakap tentang long jump ni, teringat saya kembali kepada my late grandfather..during my childhood time, he always speak to me about long jump and his experience that have inspired me to be like him..saya ni tak la hebat mana pun dalam long jump..sebab dulu waktu sekolah pun saya training sendiri ja..and sometimes ask advides from grandfather..pengalaman saya dalam acara banyak juga la..yang bestnya time menang dalam series jemputan international school time form 2 dulu..best juga lawan mat salleh ni..dapat first time 2..jan tengok orang kita ni kecil tapi diam2 ubi berisi tau..heheh banyak lagi lagi la kenangan manis menang dengan top2 contender time sekolah dulu and ada juga pernah sparing dengan state punya jumper..hehehe best..

berbalik kepada sukan borneo ni, memang la i'm targeting go get good result tapi saya faham juga dengan keadaan yang baru sembuh dari injuries memang bukan senang la..tapi untuk capai bintang, apa saja yang boleh dibuat, buat saja..so balik sabah terpaksa revise balik training2 yang saya pena buat dulu2..maklumlah da lama tak Join long jump sebab da focus deng sukan lasak..sepanjang training seorang d sabah 2 memang susa lah..sebab nak tanya siapa kn?my da pun bukan tahu..just sikit 2 ada la tanya my brother ok ka dari dorang punya point of view the height bila sa lompat..kaki sa macam mana semua la saya tanya..just mau ambil gambaran macam mana keadaan saya..so 4 day before my event if i not mistaken, ada la 1 coach ni free untuk tolong saya..just untuk tengok teknik and betulkan mana yang patut..time hari trainig dengan coach 2, saya sangat2 happy.. apa tidak..coach 2 suruh saya buat 3 step running than jumpa saya boleh sampai 6 meter..fuhhhhh...tuhan ja yang tahu macam happy and confidentnya saya toward that event..hehehe

tapi saya pun tak tahu kenapa and mengapa..semua 2 tidak menjadi time actual event..huhu sedihnya..i just manage to jump 5.78 meter..wah jauhnya turun..kenapa?adui sayangnya..sekali lagi semua usaha tak menjadi..tak tahu apa yang menganggu saya and my focus..

1 comment:

  1. coach c Andy..nw thanks juga sb ka c ingat sa drill yg perlu dibuat..

    ReplyDelete